Založ si blog

Jeden z 365

Zvoní budík, je 5.50. Vybrala som si strojček na zuby, následne tie zuby umyla. Obliekla si vyšúchané rifle, košeľu a fialové conversky. Vlasy dala do copu. Zjedla bábovku, zapila ju mliekom. Nestíham. Bežím na autobus, autobus meškal. Sadla si vedľa tety s čivavou. Neskôr uvolnila miesto dedkovi s vyrezávanou paličkou. Nepoďakoval len niečo zahundral. Dala som znamenie vodičovi, že vystupujem. Nasadila si slúchadlá a pustila How save a life od The Fray, rozmýšľala nad textom. V škole napísala písomku z matematiky. Nič som nevedela. Zistila, že tangens pí štvrtín je 1. Zaspala pri čítaní Ťapákovcov od Boženy Slančíkovej Timravy. Ukradla spolusediacej ceruzku. V bufete si kúpila jablkový koláč. Polka mi spadla na zem, ja som spadla na schodoch. Tancovala na hudbu zo školského rádia. Našla v skrinke lepidlo, natrela ho na ruku a potom pomaly sťahovala. To lepidlo sa mi vylialo v taške. Konverzovala v anglickom jazyku. Začalo sa mi čkať. Vymýšľala si vzorce na fyzike. Možno som objavila novú teóriu. Na telesnej trafila spolužiačku do nosa. Bol to zámer. Rozpustila som si vlasy. Snažila sa o vzbudenie pozornosti. Nevyšlo. Navštívila druhú triedu. Videla chlapca, ako chodí po triede s učebnicou na hlave. Vraj má alergiu na svetlo. Videla chlapca, ako sťahuje nohavice druhému chlapcovi. Pozdravila sa vrátnikovi. Na ulici ma skoro prešiel bicykel. Ja som skoro prešla bicykel. Išla si vybrať okuliare. Zakopla o človeka, čo si viazal šnúrky. Povedala: „Ježiš prepáč“. Neskôr si uvedomila, že skutočne vyzeral ako Ježiš. Pozorovala svoje nohy pri chôdzi. Narazila do lampy. Vošla som do jedálne, zabudla si lístok. Dostala nový. Oliala sa polievkou, hodením slivky do kompótu, ostriekala ľudí naokolo. Radšej som odišla. Opäť si nasadila slúchadlá, tentokrát pustila Fresh od Kool and the gang. Nahlas si spievala a kráčala do rytmu. Stretla kamoša s gitarou. Sadli sme si pred divadlo a začali hrať. Pristavovali sa ľudia. Sledovala pekného chlapca. Všimol si ma, tak som ho radšej nechala tak. Vošla do obchodu. Konečne zlacneli nohavice, kúpila si ich. Išla do potravín a päť minút voňala kaleráby. Bežala na električku. Nestihla ju, išla som pešo. Zablúdila som. Pýtala sa okoloidúcich, okoloidúci sa pýtali mňa. Po hodine došla domov, zistila, že nemám kľúče. Išla k susedke. Spýtala sa ma, čo mám nové. Varila koláč, vylízala som varešku. Opäť sa ma opýtala, čo mám nové. Ukázala mi darček pre sestru. Soška. Zabalená bola v bublinkovej fólii. Všetky bublinky som popukala. Znova sa ma opýtala, čo mám nové. Mama prišla domov, ja som išla domov. Ľahla si do postele, chcela som si iba zdriemnuť. Vstala o dve hodiny. Išla s kamarátom na hokej, celé to obdivovala. Dali sme si párky. Pivo nám nepredali, kúpili si kofolu. Dali sme gól. Kričali sme, robili mexickú vlnu. Nevidela som na puk, on nevidel na puk. Sme krátkozraký. Vyhrali sme. Krása. Večer som ešte stihla toto napísať. Zvoní budík. Je 5.50.

Ako graffiťáci oživili Košice.

02.09.2011

Bol to taký obyčajný deň keď vyhodíte smeti, vyfúkate si nos, dostanete poštu, prečítate si reklamu na záhradný nábytok, alebo sa pôjdete prejsť do centra mesta. Tak, ako ja. Išla som a pozerala na okoloidúcich, lebo vlastne to je to jediné, čo sa v tomto meste, na tejto ulici, na tomto mieste, za poslednú dobu zmenilo. Prvé čo vám napadne pri slove graffity? Načarbaný [...]

Človek je to, čo dosiahol. Nie to, v čo dúfa.

11.06.2011

Menej čítaj o životoch veľkých ľudí. Svoj život urob veľkým. Anton Strholec Pohľad na život nám kazí vysoký múr. Sme príliš malí. Všední, nezaujímaví, ničím výnimoční. Cez múr proste nevidíme. Nie žeby sme to nezvládli, jednoducho sa s tým zmierime a ďalej s tým nič nerobíme nič. Vedľa stojí človek, podopiera si hlavu a s úsmevom sa cez múr pozerá. [...]

Urbánna legenda

30.03.2011

Toto je príbeh o udalosti, ktorá sa stala nedávno niekomu, koho rozprávač pozná kamarátovho kamaráta. Vraj to hneď dokončí. Tak si Dávid sadá na druhý schodík priamo vo dverách domu na Hlavnej ulici a pozerá sa väčšinou do bodu, nevedno určiť ktorého. Tibor stojí na rebríku, mierne sa kolíše a malým štetcom s bielou farbou, precízne natiera vyblednutý nápis [...]

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Zrútila sa hlavná fasáda historickej budovy kodanskej burzy, ktorá horí od utorka

18.04.2024 18:07

Požiar ťažko poničil renesančnú budovu zo 17. storočia, ktorá prišla o svoju vysokú vežu i veľkú časť strechy.

Zoran Milanovič

Chcel byť hráč i rozhodca. Záhrebský Trump ešte nepovedal posledné slovo

18.04.2024 17:31

Bolo to, akoby sa Zuzana Čaputová z pozície hlavy štátu uchádzala o premiérsky post. A hoci chorvátsky prezident Zoran Milanovič so svojimi sociálnymi demokratmi parlamentné voľby nevyhral, v procese formovania budúcej vlády zostáva stále v hre.

jankadrotarov

Človek, ktorý píše si myslí, že je múdrejší a vtipnejší než ostatné ľudstvo. Predpokladá sa, že môže poučovať a baviť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 19421x
Priemerná čítanosť článkov: 2774x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy